VETAR JE BRZ ZATO ŠTO JE SLOBODAN

PAZI, SNIMA SE!


Kao neko kome je blizak član porodice u 21-oj godini života stradao u saobraćajnoj nesreći prouzrokovanoj od strane vozača koji je koristio mobilni telefon u toku vožnje, ne mogu ostati imun na jučerašnju skandaloznu kampanju Auto Moto Saveza Srbije i lokalnih influensera Dunje Jovanić i Milana Maglova. Kampanja promocije usluga AMSS u okviru koje se ovo dvoje ljudi vozilo gradom sve vreme se snimajući i međusobno komunicirajući, u zemlji u kojoj po zvaničnim podacima Komiteta za bezbednost saobraćaja godišnje u saobraćajnim nesrećama strada između 500 i 600 ljudi od kojih je većina mlađa od 25 godina ne predstavlja samo loš marketing i jednodnevnu senzaciju koja je mnoge zgrozila, a mnogi je u masi drugih paradoksa nisu ni primetili, već primer potpune nepromišljenosti i idiotizma.

Ne delim, pritom, mišljenje jednog od uticajnih tviteraša koji je napisao kako se muški influenser uključio u ovu kampanju da bi poput siromaha koji se hvali svojim konjem par puta apostrofirao da vozi džipa ili da je izblajhana napućena lepotica iskoristila i ovu priliku da ispromoviše još koju treš pesmu i turbo-folk izvođača, iako se u spornim videima to između ostalog i dešava, ali sam se poput njega zapitao gde im je bila pamet u datom trenutku? Sa tim u vezi, blizak sam uverenju da dvoje mladih prodavaca magle usled želje za 3 minuta efemerne slave i potrebe da profitiraju na ličnoj, uglavnom banalnoj eksponiranosti, verovatno bez puno razmišljanja o posledicama prihvataju svaku saradnju koja im se ponudi, pa tako i ovu. To ih, međutim, ne oslobađa odgovornosti, jer sa 69k pratilaca koliko primera radi ima muški promoter ove akcije (što je u Srbiji otprilike njegov rodni grad sa par sela okolo) oni imaju kakav takav uticaj na omladinu koja ih prati, što postaje dramatičnije ako se u obzir uzme podatak koji sam dobio od njihovih stalnih pratilaca, da oni to zapravo redovno rade. Takvo stavljanje glave u torbu zarad profitiranja bilo koje vrste bi bilo lična stvar da oni to ne dele sa kolikim tolikim brojem pratilaca i još to rade udruženi sa AMSS čija bi jedna od najvažnijih uloga trebalo da bude promocija bezbednosti na putu.

AMSS je sa tim u vezi, najodgovorniji za glupost koju nam je priredio. Istina, oni su i ranije u medije dospevali zbog aktivnosti koje su bile antipod bezbednosti, pa bismo se, koliko god to morbidno zvučalo mogli zapitati jesu nam to oni juče zapravo poručivali da koristimo telefon u toku vožnje kako bismo dospeli u situaciju da nam zatreba njihova glavna usluga – pomoć na putu. Najiritantnije od svega je to što se, nakon jučerašnje osude velikog dela javnosti ni jedno od pomenutih influensera, kao ni sam AMSS nisu usled moralne odgovornosti obratili i uputili izvinjenje zbog svoje nesmotrenosti ili nepromišljenosti, već su nastavili sa istom kampanjom. Interni pokušaj AMSS da objasni kako je sve bilo u skladu sa Zakonom o bezbednosti još je skandalozniji od kampanje u kojoj su kao promotere uzeli ljude koji se snimaju dok voze, jer se od takve ustanove očekuje da zna kako bez obzira na to što piše u zakonu NE POSTOJI POTPUNO BEZBEDNA UPOTREBA MOBILNOG TELEFONA U SAOBRAĆAJU. I umesto što su napravili ovu glupost bolje bi bilo da su mladim ljudima objasnili da snimanje tokom vožnje nije bezbedno čak ni kada koriste stalak za snimanje i hands-free uređaje, jer samo jedno skretanje pogleda ka mobilnom telefonu traje 2 do 3 sekunde koliko se dakle vozilo kreće, a vozač nema uvid u ono što se ispred njega dešava. Prevedeno u drugu metriku te 3 sekunde su isto što i pređenih 10 metara pri brzini od 60km na sat, a za taj interval može da se dogodi puno toga: auto ispred vas može naglo da zakoči, a vi da se u njega zakucate, mogu da vam izlete pešak, biciklista ili neka životinja… AMSS-u i influenserima kojima je jedini cilj da nam prodaju svoje usluge do svega toga, pa i do bezbednosti drugih učesnika u saobraćaju očigledno nije stalo, ali se zato mi i bez njih moramo dozvati pameti i ponašati odgovono unatoč porukama koje nam oni šalju.

Korišćenjem mobilnog telefona tokom vožnje na bilo koji način, pa čak i za snimanje sa stalka ispred volana, vozač četiri puta povećava šansu da se desi saobraćajna nesreća što potvrđuju brojna istraživanja na ovu temu. Bez obzira na sve veću popularnost snimanja tokom vožnje koju vam nameću neodgovorni influenseri, morate biti svesni da su mobilni telefon i kamera tokom vožnje novi alkohol i da takvim ponašanjem ne stavljate u torbu samo svoj život već i živote drugih učesnika u saobraćaju koji bi mogli da stradaju u tih par sekundi koje vi provodite u uverenju da ste bezbedno SAMO bacili pogled na ekran mobilnog telefona. AMSS, @milanmaglov i @imfashionbabe od snimanja tokom vožnje su imali ili imaju materijalnu korist te sa tim u vezi njima na savest svaka osoba koja posle njihove promocije snimanja u vožnji strada zbog distrakcije telefonom, ali svi vi koji ste ovu kampanju ispratili i niste odreagovali ako imate i malo mozga i želje za životom ili dovoljno ljubavi da svoje najmilije ili neku drugu porodicu ne zavijete u crno: Ne gubite glavu i ne koristite mobilni telefon dok vozite!


BGD.N / osećaj slobode kroz prizmu ljudskih prava, koncepta nediskriminacije i kulturnih vrednosti

PROČITAJTE I…




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *