VETAR JE BRZ ZATO ŠTO JE SLOBODAN

MUŠKARAC I GLAMUR


Definicija glamura ne okupira samo one koji  sanjaju da žive glamurozno, a ne polazi im za rukom, već i one kojima je takav način života prirodna stvar. Sam pojam nije jasno definisan što ostavlja prostora raznim tumačenjima, pa čak i uverenju da je glamur isto što i stil. A nije. Stil je više metafizičan. Što je misteriozniji, to je efektniji. Njega opažamo instinktivno, dok je glamur opipljiviji.

Najopštije gledano, glamur podrazumeva otmenost u kombinaciji sa luksuzom, blagostanjem, sjajem i raskoši. Glamurozna osoba mora biti bogata. Što ne znači da je svaki bogataš glamurozan, ali znači da siromah koliko god se trudio ne može živeti glamurozno. Čak i uz ogrmonu količinu stila i harizme, koji za razliku od glamura nisu posledica materijalnog bogatstva.

Bogata aristokratija je oduvek glavni reprezent glamura. Često nepoznati širokim masama, njeni predstavnici i danas žive tako. Ne pristaju na produkte modernog doba koji ih dovode u isti nivo sa plebsom, čak i ukoliko su skupi. Sa javnim ličnostima je stvar nešto drugačija. Među bogatašima  iz tog miljea malo je onih koji su odoleli neglamuroznim oblicima hedonizma. Zato se glamur kod njih očitava retko, pogotovu među muškarcima.

Glamur mnogi posmatraju kao nešto svojstveno samo ženama što predstavlja apsurd. Istina jeste da mu je muški pol slabije naklonjen, ali svakako nije imun na njega. Muškarci 20. i 21. veka koji tako žive manje su vezani za šou biznis, a više za umetnost. Neretko dolaze iz sveta mode. Načitani su i, logično, privlačni za ženski pol čak i ukoliko njih same privlači isti.

Ako je potrebno krenuti od muškarca čije je ime sinonim za glamur onda je to nesporno Karl Lagerfild. On ne samo da je glamurozno živeo, već je glamur i kreirao, a na koncu je glamurozno i umro.

Zategnuta kosa, tamne naočare i visoka kragna preko koje se spušta perfektno uvezan perčin. Istovremeno je govorio francuski, engleski i nemački. Bavio se modom, crtao, ilustrovao i praktično izučavao umetnost. Iz tih izvora je spoznavao pravo značenje glamura koga je najpre naučio da živi.

Glamurozan je bio i dok je radio, što je mnogima nepojmljivo. U ateljeu je izgledao kao i pred kamerama koje nije voleo. Lice uvek uokvireno crnom rolkragnom i naočarima. Obično je crtao modele ili pisao pisma. Obične poslove, poput ušivanja dugmeta, u ateljeu niti bilo gde drugo, nikada nije radio što je objašnjavao lekcijom iz detinjstva: Majka mi je govorila – Ako treba sam da  nameštaš svoj krevet, pripremaš čaj i zašivaš svoja dugmeta, smatraj da si niko i ništa! “

Rođen je 1938. u Hamburgu. Imućni roditelji prefinjenog stila, koji su dete dobili u zrelim godinama, Karlu su omogućili najbolje moguće obrazovanje i upoznali ga sa svetom aristokratske umetnosti. Majka je bila ta koja je uticala na njegov stav i želju da živi glamurozno. Karijeru je počeo da gradi nakon pobede na modnom takmičenju sa 200.000 učesnika. I vrlo brzo je počeo da radi za vrhunske modne kuće. Dosta se u ranim godinama družio sa Iv Sen Loranom sa kojim je između ostalog redovno obilazio antikvarnice i polako punio svoju kolekciju slika i nameštaja koja je danas jedna od najvrednijih među javnim ličnostima. Njegova modna biblioteka takođe je jedna od najimpozantnijih i sadrži sve što je o modi napisano još i pre nekoliko vekova. Opšte je poznat njegov svakodnevni jutarnji ritual – ustajanje u cik zore i čitanje knjiga i biografija iz sveta mode i umetnosti. Bio je tipičan primer toga da glamur ne predstavlja samo stil i bogatstvo već i široko obrazovanje.

Živeo je u sedam kuća raspoređenih u Rimu, Monaku, Parizu, Hamburgu i Bretanji. Družio se sa najvećim umetnicima 20.veka i bio obožavan od strane najuticajnijih javnih ličnosti epohe. Imućan još od detinjstva, nikada nije želeo da stvara ličnu poslovnu imperiju i da vodi brigu o zaposlenima, već je radio za Fendi i Šanel što nije podrazumevalo samo ogromnu platu već i učvršćivanje njegovog položaja u dizajnerskoj hijerarhiji. Bio je pravi modni diktator koji je i druge učio da žive glamurozno i aristokratski poput njega.  Negov stil života, najbolja je lekcija ne tom polju.

Aristokratsko poimanje glamura trebalo bi da demonstriraju kraljevske porodice. Glamurozan način života koji počiva na rojalti protokolima osmišljenim tako da budu dopadljivi narodu kojim vlada među popularnijim muškarcima iz tog miljea najbolje reprezentuje naslednik britanske krune. On predstavlja zlatnu sredinu između uštogljenog pristupa glamuru kakav demonstrira njegov otac i onog buntovnog oličenog u vidu mlađeg brata. Osećaj za glamur su svakako obojica nasledili od svoje majke Lejdi Di zajedno sa njenom skromnošću, spajajući tako dve stvari naizgled potpuno nespojive.

S obzirom na sudbinu koja mu je rođenjem predodređena Princ Vilijam nije ni imao opciju neglamuroznog načina života, ali je mogao nametnuti glamur prilagoditi sopstvenom senzibilitetu i mirnom duhu. Uradivši to maksimalno je iskoristio sve ono što mu po rodoslovu sleduje. Pohađao je elitne škole na kojima je studirao geografiju, biologiju i istoriju umetnosti. Sa suprugom Kejt živi u Kensingtonskoj palati u Londonu i to u njenom zapadnom delu za čije renoviranje su nedavno izdvojili vrtoglavu iru novca. Raskoš i luksuz su nešto što ga konstantno okružuje i on, hteo ne hteo, mora da živi glamurozno. Dobra stvar u tome je što u sebi ne nosi samo krv, često ozloglašene britanske kraljevske porodice već i princeze Dajane, pa u glamuru koji mu je nametnut uživa sa stilom i sa merom.

Među sportistima je uvek bilo više snobizma nego glamura. Verovatno iz tog razloga njih je među aristokratijom uvek bilo malo i uglavnom su bili vezani za fine, individualne, sportove kao što su tenis ili golf. Tek poslednjih decenija postaju primetni i drugi sportisti na mondenskim dešavanjima na kojima se okuplja elita koja živi glamurozno. Najbolji primer za to je David Beckham koji je, hteo ne hteo, počeo da živi tako. Sa tim u vezi ispada da ne postoji neka lista muškaraca na kojoj se on ne pojavljuje, ali je na ovoj sasvim opravdano.

Level glamura u njegovom životu podiže njegovo britansko poreklo i druženje sa kraljevskom porodicom. Svakako u svemu tome značajnu ulogu ima i njegova supruga, jer bez tako organizovanog porodičnog života Beckham teško da bi bio na ovoj listi. Verovatno bi i bez Viktorije zahvaljujući bogatstvu koje poseduje bio u krugovima u kojim jeste, ali bi bio daleko od stila i glamuroznog života kakvim danas živi.

Ako ni zbog čega drugog onda zbog predstave koju imamo o zlatnom dobu Holivuda, od glmaca više nego od drugih javnih ličnosti očekujemo da žive i budu glamurozni. Međutim, među njima ima puno onih koji se ne lože na takav način života iako im status i novac koji poseduju, to i omogućavaju. George Clooney nije jedan od tih iako i sam često voli da iskoči iz stereotipne predstave glamura koju vezujemo za filmske zvezde.

I Clooney bi u velikoj meri zahvalnost za usvojene principe glamura u svom životu mogao da zahvali atraktivnoj i uspešnoj supruzi jer ga ona uvodi u krugove koji demonstriraju da glamurozan život ne predstavljaju samo horde obožavateljki i brdo novca. Njih dvoje žive na relaciji London – Los Anđeles, trudeći se ipak da najviše vremena provode u raskošnoj vili u italijanskom mestu Laljo, na čuvenom jezeru Komo. U međuvremenu skijaju na švajcarskim alpima ili  odmaraju na Azurnoj obali u društvu svetske aristokratske elite. Posećuju ili organizuju humanitarne večere i druge manifestacije za svoje prijatelje koji predstavljaju creme de la creme svetskog jet-seta.

Doživljaj glamura među muzičarima manje više je identičan onom koji vlada među glumcima. S tim što je ovde još evidentniji princip po kome se najuticajniji egzemplari ove profesije radije odlučuju za poroke nego za glamur. Stoga nije teško odrediti ko je od pripadnika ovog društvenog soja živeo najglamuroznije, jer kralj popa je samo jedan.

Unatoč brojnim skandalima, aferama i demonstracijama čudnih oblika ponašanja njegov život je bio glamurozan. Neko je u šali rekao da ga je takvom načinu života naučila Liz Tejlor, jedna od njegovih najbliskijih prijateljica što uopšte ne bi trebalo posmatrati isključivo kao šalu. On je nesporno živeo bajku iako nam nije uvek delovao srećno u svojoj koži. Glamurozan na sceni, uspevao je takav da bude i u životu. Njegov Neverlend zbog afera koje su ga pratile nije uspeo da opstane sinonimom za glamur, ali jeste za raskoš i sjaj. One su uticale i na to da Majklov život ne deluje uvek glamurozno iako je zbog njegove popularnosti i onoga što je dao ovom svetu, a pre svega zbog načina na koji je to radio, svakako u velikoj meri takav bio.

Glamur u kombinaciji sa najnižim strastima demonstrirao je Hju Hefner. Iako za mnoge njegov način života ne poseduje ni g od glamura, on ipak jeste živeo tako. Samo sa nešto drugačijim pristupom ovom pojmu. Diplomirani psiholog sa koeficijentom inteligencije preko 150 vrlo je dobro znao kako da pornografski pristup životu učini glamuroznim. Njegova Plejboj vila sa 29 spavaćih soba bila je sedište bahanalija u raskoši i luksuzu. On u njoj naravno ništa nije radio do uživao u blagodetima legalnog harema koga je sebi organizovao. U njoj mu je bilo dostupno apsolutno sve i to je mogao da dobije prostim pucketanjem prstiju.

U poređenju sa, recimo, Lagerfildovim stilom života Hefnerov predstavlja potpuno drugačiju definiciju glamura, ali kao što je rečeno ovaj pojam se i pored svoje opipljivosti može iščitavati na razne načine. Hef je u svom glamuroznom životu zasigurno uživao, jedino što ne možemo sa sigurnošću tvrditi je to da je u njemu bio zaista i srećan onako kako bi to očekivao najveći broj muškaraca koji mu je zavideo na takvom doživljaju glamura i dobro iskorišćenoj raskoši i luksuzu.


Srpsko izdanje najuticajnijeg muškog magazina na svetu, pokrenuto je na jesen 2013.

esquire.rs


Text is copyright protected and is the property of esquire.rs and doroteo.rs


MAN.AT.HIS.BEST / style / icons / social networks / psychology / human.relations



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *