U vremenu sveopšte dominacije društvenih mreža koje su omogućile umrežavanje na svim nivoima, ali i jednostavnije ispoljavanje emocija za koje vam u komunikaciji licem u lice treba više samopouzdanja, ne bi trebalo da nas čudi što je svaka od njih, iako joj to nije bila primarna funkcija, pre ili kasnije korisnicima postala platforma za muvanje i pronalaženje srodnih duša. Sve je naravno počelo sa Facebook-om, u početku stidljivo a onda sve eksplicitnije, da bi istu sudbinu sa svojom ekspanzijom doživeli i Instagram i Tviter, a danas i LinkedIn, po svojoj nameni svakako najdalji od onoga što predstavljaju savremene dating aplikacije.

Odgovora na ovo pitanje ima dosta, ali se većina vrti oko činjenice da platforme poput Facebooka i Instagrama pružaju pouzdanije informacije o osobi koja je predmet našeg interesovanja nego što to čine profili na bilo kojoj od pomenutih dating aplikacija. Na njima postoji velika verovatnoća da će oni koji ih koriste o sebi napisati netačne informacije jer žele da se predstave u što boljem svetlu osobi koju žele da osvoje, a pojavljuju se  i potpuno fake profili iza kojih se neretko skrivaju psihopate ili ljudi koji tamo bleje iz čiste zabave koja ostaje na nivou virtuelnog. Sličan fenomen je, onog trenutka kada su ljudi počeli da flertuju i po društvenim mrežama zahvatio i Facebook, Instagram i Tviter, pa je LinekdIn ostao kao jedina u tom smislu nezatrovana društvena mreža. Sa druge strane kada je reč o informacijama koje korisnici postavljaju o sebi to je valjda jedina platforma na kojoj je sve postavljeno crno na belo. Istina, ovde nećete saznati koliko je osoba visoka ili koliko ima kilograma, ali ćete otkriti mnogo važnije stvari koje će vam omogućiti da sagledate kompatibilnost sa nekim iz vaše liste od 500+ kontakata poput onog koliko je ta osoba obrazovana, čime se bavi, kakva su joj interesovanja i slično…

Upravo u tome se krije osnovni razlog zašto danas sve više ljudi i LinkedIn koristi za muvanje, pa se mnogi iznenađuju time, a većina pokušava da ga odbrani od takvih upliva, ali je sada već očigledno da u tome neće uspeti. Mreža namenjena pre svega poslovnim kontaktima, koliko god se mi tome opirali, sve više dobija novu ulogu na koju utiče i to što je ona sve popularnija jer ako je verovati zvaničnim podacima LinkedIn danas koristi preko 500 miliona ljudi od kojih je čak polovina tamo aktivna barem jednom mesečno.

Oni koji teže dubljem, trajnijem odnosu su sigurni da će potencijalnog partnera i to „onog pravog“ lakše pronaći na LinkedInu nego na nekoj od aplikacija na kojoj ga biramo samo na osnovu fotografije na kojoj izgleda dobro i seksi ili zato što GPS pokazuje da se nalazi u našoj blizini obzirom na to da većina dating aplikacija funkcioniše po tom principu. Profil na društvenoj mreži namenjenoj za poslovne kontakte pruža čak i informacije o imovinskoj karti osobe koju targetiramo jer na osnovu informacije o tome gde je i na kakvoj poziciji zaposlen istu nije teško definisati, a jasno je da ona u aktuelnim vremenima predstavlja veoma bitnu stavku pri odabiru partnera. Osim toga i sam posao koji obavlja može puno reći o osobi tipa da li je kreativna, uspešna, koliko je organizovana, disciplinovana i slično… Bilo kako bilo, ovde ćete lakše na osnovu izloženih informacija konstruisati osobu sa kojom biste mogli „izgraditi topli dom“ nego što biste to mogli na Tinderu koji više promoviše instant zadovoljstva bazirana na seksu, što ne znači da i LinkedIn mnogi ne koriste i samo u tu svrhu. Sa tim u vezi na internetu ćete sve češće, pa i na samom LinkedInu, videti skrinšotove lascivnih poruka poslatih putem njega koje uglavnom dele žene šokirane činjenicom da ih je neko startovao na platformi na koju su došle da bi pronašle posao, a ne ljubavnika, ili ispromovisale svoje poslovne uspehe. Za njih je to seksualno uznemiravanje u poslovnom okruženju i one nisu daleko od istine. Većina njih poziva na to da ostanemo profesionalni na LinkedInu i sačuvamo ovu aplikaciju od seksualnih aspiracija. Da li kao odgovor njima ili kao pomoć onima koji bi da i dalje koriste LinkedIn za muvanje kreirana je posebna aplikacija BeLinked koja targetira single karijeriste tražeći im srodne duše obradom podataka preuzetih upravo sa LinkedIn-a.

Psihološka istraživanja na temu muvanja putem LinkedIn-a, kojih istini za volju nema puno jer je u pitanju potpuno nov fenomen, pokazuju da mu uglavnom pribegavaju dve grupe ljudi – stidljivi i oni koji su veoma uspešni u poslu. Prvima je ostvarivanje ličnih odnosa mnogo jednostavnije putem platforme čija poslovna strana ublažava sve nego recimo na Facebook-u; dok oni super uspešni čiji je poslovni uspeh ovde vidljiviji nego na bilo kojoj drugoj mreži, isti koriste kao mamac i afrodizijak. Zanimljivo je, sa druge strane, da sponzoruše još uvek nisu provalile LinkedIn kao odlično mesto za ostvarivanje svojih ambicija. Oni koji su ovaj fenomen istraživali pretpostavljaju da uzrok tome leži u činjenici da one svojim profilom na njemu ne bi imale šta da pokažu.

Kada je reč o vezama ostvarenim ne ovoj platformi putem, a ima ih, moglo bi se konstatovati da su se one za sada pokazale kao veoma uspešne verovatno zato što tamošnje muvanje sa sobom nosi tu dozu ozbiljnosti koju druge aplikacije nemaju. One su zapravo ekvivalentne onima koje se ostvaruju na poslu te im je takav i skor. Ljudi se tu uglavnom povezuju na osnovu istih interesovanja i ambicija. Precizna statistika sa ovim u vezi još uvek nije dostupna, ali ona bazirana na dosadašnjim iskustvima ljudi koji su se (s)muvali putem LinkedIna ukazuju na to da su procentualno mnogo bolje prošli oni koji su tu nekoga startovali sa idejom pronalaženja partnera za ceo život nego oni koji su poruku poslali samo sa ciljem da nešto kresnu.

S ovim u vezi psiholozi, a pre svega oni koji se bave ljudskim resursima jer je mreža takva da se iako je reč o muvanju moraju i oni konsultovati, savetuju da ukoliko nekoga tu startujete sa ovom namerom ipak budete vrlo obazrivi jer lako može doći do neprijatnih situacija, čak i ukoliko se obraćate nekome koga znate kao što je, primera radi, koleginica iz prethodne firme. Naime, iako ne postoji pravilo koje kaže da to ne smete da radite na LinkedInu morate imate u vidu da mnogi ovu platformu posmatraju kao isključivo poslovnu i namenjenu razmeni samo poslovnih kontakata i nijednih drugih, pa pre nego što nekome pošaljete poruku sa idejom uspostavljanja ličnog, intimnog odnosa morate biti spremni čak i na grubo odbijanje dok bi se upornost na tom polju mogla loše odraziti na vašu polovnu reputaciju. Kao opomena sa tim u vezi, može da vam posluži primer mladića koji je putem LinkedIna startovao nekoliko svojih koleginica iz firme zbog čega je, nakon što su se one požalile svom HR-u popio otkaz za posla.

Živimo u vremenima u kojima će, obzirom na naš primarni poriv emotivnog vezivanja, svaka online platforma ili aplikacija koja se pojavi a koja ima za cilj da umrežava ljude na bilo koji način postati istovrmeno platforma za razvijanje romantičnih odnosa. Linkedin je svakako jedna od onih kojoj to nije primarna svrha, ali je činjenica da se ljudi i tu nadaju nekoj romansi, kao što to čine na poslu i zašto bismo gušili promene koje ona donosi. Oni koji se protive muvanju na LinkedInu, a puno ih je, svoj bunt iskazuju rečenicom: Ostanite profesionalni na LinkedIn-u! A ona istovremeno može biti i odličan savet za one koji bi ipak da to rade… Naime, ako smo već odlučili da nekoga tamo startujemo važno je da dobro promislimo koga i sa kojim ciljem kontaktiramo, stvarajući isključivo veze od značaja i ophodeći se i tu krajnje pristojno i džentlmenski, kao u ostalom i na bilo kom drugom mestu. Na LinkedInu obavezno povedite računa i o pravopisu i tome da ono što pišete ima nekog smisla i demonstrira vaš profesionalizam… Ukratko: kakva mreža, takvo i muvanje!


Srpsko izdanje najuticajnijeg muškog magazina na svetu, pokrenuto je na jesen 2013.

esquire.rs


Text is copyright protected and is the property of esquire.rs and doroteo.rs


MAN.AT.HIS.BEST / lifestyle & fashion


PROČITAJTE I…

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Prev Post Next Post