Ukoliko niste rođeni kao bogati, onda ste se sigurno mnogo puta zapitali kako da to postanete na najlakši mogući način. Logično, najbolje su u tom smislu prošli oni koji su do bogatstva došli samim rođenjem, nešto malo bolje od njih oni koji su ogroman novac dobili odjednom putem neke igre na sreću ili klasičnim kockanjem (mada statistika pokazuje da je tako stečen novac uglavnom bio proklet, pa je većina takvih milionera neslavno završila). Nesporno, najponosniji na svoje bogatstvo, i to sa punim pravom, su oni koji su se obogatili na sopstvenoj ideji. Takvih je, pohvalno, u svetu najviše i mada su na njihovim primerima pokušavali da uče mnogi, retko ko je uspeo da ih iskopira, jer je svaka ideja originalana samo prvi put i prolazi samo jednom.

Istini za volju, u današnje vreme je mnogo primera sticanja ogromnih svota novca koji nam izgledaju neverovatni, jer su digitalizacija i naša sveobuhvatna popularnost omogućili nekim ljudima da postanu bogati samo zato što su se recimo na neki kreativan, neretko bizaran, način snimali za youtube ili instagram. Drugi pak to ni nisu radili na neobičan način, već su se jednostavno slikali. U ovakvim vremenima mnogi načini sticanja bogatstva koliko god neobjašnjivi bili nisu ostali nerazumljivi, ali ih ima. Nekada ih je logično bilo mnogo više.

Bizarnih ideja koje su ljudima donele neko bogatstvo ima puno, naravno ukoliko se posmatra iz ugla da je neko bio siromašan, pa došao na neku ludu ideju i zaradio dovoljno novca da se posle toga može konstatovati kako je postao bogat. S obzirom da je to neretko bila i stvar pravog trenutka, podjednako koliko i dobre ideje, to nije teško razumeti. Međutim, među onima koji su se obogatili na neki krajnje čudan način ne postoje samo oni koji su prosto od statusa siromaha postali bogataši, već i oni koji ne samo da su postali bogati, već su postali pravi multimilioneri. Ovo su najpoznatiji među takvima:

Doggles – naočare za sunce namenjene psima predstavljaju jedan od najbizarnijih proizvoda koji je svoje tvorce učinio bogatašima. Još bizarniji je način kako su oni uopšte došli na ovu ideju. Naime, Ken i Roni di Lullo, bračni par iz Kalifornije, jednog sunčanog dana su svom psu bacali frizbi te uočili da on šepa u trenucima kada mu je frizbi doletao iz pravca iz koga ga je obasjavalo sunce, pa su došli na ideju da mu ubuduće u takvoj igri stave naočare. Najpre su to uradili sa svojim naočarima i pošto pas više nije imao problem odlučili su da dizajniraju jedne specijalne samo za njega. Ideja se dopala njihovim prijateljima, pa je proizvod postao toliko popularan, da su oni za vrlo kratko vreme uspeli da steknu ogromno bogatstvo na njemu. Nikome, verovatno ni dan danas nije jasno kako se to desilo tek oni su na nečemu što bi mnogi od nas najblaže rečeno nazvali glupošću, a što su oni prodavali po ceni od 20 dolara, uspeli da zarade milione.

Pet rocks ili u prevodu životinje od kamena možda su još jedini proizvod čudniji od prethodno navedenog koji je svog izumitelja učinio milionerom. Bilo kako bilo, ovaj proizvod koji je bio popularan samo u jednom kratkom periodu i to 70tih godina prošlog veka, doneo je bogatstvo preko noći, a i on je do ove ideje došao sasvim spontano, takoreći iz šale. Naime, Gary Dahl, je na večeri sa svojim prijateljima na kojoj su svi govorili o poteškoćama koje imaju sa svojim kućnim ljubimcima konstatovao kako bi umesto njih trebalo kod kuće da imaju životinje od kamena jer ne traže toliko pažnje. I dok su se neki od njih smejali njegovoj ideji, a drugi verovatno mislili kako je previše popio, on sam je bio vrlo uporan u svojo zamisli pa je po dolasku kući počeo ozbiljno da radi na sprovođenju iste u delo. Ubrzo, njegovi kućni ljubimci od kamena su bili svuda. Stizali su na kućnu adresu u kutiji sa uputstvom za brigu o njima. Genijalnost ove ideje ležala je zapravo u tome što je sam proizvod u izradi kođtao nekoliko centi a prodavao se za 4 dolara. S obzirom da je Gary za samo godinu dana uspe prodati milion i po primeraka, jasno vam je u kojoj se meri obogatio i pored činjenice da ih posle toga više niko nije kupovao. Ipak, oni se i danas mogu kupiti na web adresi petrock.com.

Eternal Reefs ili Večni grebeni predstavljaju ideju za bogaćenje koja možda potvrđuje onu crnohumornu konstataciju kako se na smrti uvek najbolje zarađuje iako u osnovi ove ideje nije bilo ništa od toga. Naime, dvojica mladića koji su bili veliki ljubitelji ronjenja sredinom osamdesetih godina prošlog veka su uživajući u ovom sportu na Floridi uočili da tamošnji grebeni odumiru pa su poželeli da učine nešto korisno sa tim u vezi te su krenuli da postavljaju veštačke napravljene od specifične betonske mase čija je tukstura nalik pravim grebenima. Od 1990 godine kada su startovali sa tom idejom postavili su preko polamiliona istih na dnu mora i okeana širom sveta. Međutim, od 1998.godine nisu u njih su stavili još nešto. Naime, svekar jednog od mladića je poželeo da nakon kremacije njegov pepeo bude iskorišćen za pravljenje istih i tako položen u more na večni počinak. Iz toga se izrodila bizarna ideja o Večnim grebenima, a kompanija koja na ovaj način u more pohranjuje pepeo preminulih koji su izrazili želju da tako izgleda njihov večni počinak, godišnje od toga zarađuje više od pola miliona dolara.

Santa Mail – ideja koja je njegovim izumiteljima donela zaradu od preko 3 miliona dolara možda na jedan ironičan način pokazuje da Deda Mraz ipak postoji, makar za njih jer kada čujete da je neko na ovaj način zaradio novac onda ste vrlo blizu toga da kažete kako im je on došao kao poklon. Naime, tvorci sajta santamail.org su došli na ideju da roditeljima omoguće da svojoj deci nabave personalizovano pismo od najpopularnijeg imaginarnog lika, ako izuzmemo samog Boga. Kompanija postoji od 2002. godine i dan danas veoma uspešno posluje. Pismo koje poručite košta vas 10 dolara i dostupno je na engleskom i španskom jeziku, poruka koju njime dobijate može biti religiozna ili ne religiozna i tako dalje.

Pismo izgovora verovatno je jedina ideja nalik prethodnoj koja je kao preduslov da se postane milioner fascinantnija od prethodno navedenog. Tvorcu ove ideje, pritom, bio je potreban samo laptop i ideja, očigledno vredna miliona što on sigurno nije mogao ni da pretpostavi u trenutku kada je otvorio web stranicu MyExcusedAbsence.com sa koje je ljudima prodavao lekarska opravdanja. Biznis je trajao samo dok nije provaljen jer su ljudi njegova opravdanja počeli da koriste previše često. On je, naravno, u tom trenutku već postao milioner.

Homepage od milion dolara, na koncu, ipak predstavlja najbizarniju ideju koja je nekoga učinila milionerom jer mnogima i dalje gotovo da uopšte nije jasno na čemu se Alex Tew, tvorac ove čuvene web stranice, zapravo obogatio. Ono što je on uradio jeste da je napravio web stranicu koja je sadržala milion piksela i počeo da prodaje oglasni prostor veličine 10 x 10 blokova, pri čemu je za 1 piksel tražio 1 dolar. Ono što je i dalje ljudima nejasno kod ovog internet fenomena jeste šta je to što je brojnim kompanijama ovde u prvom trenutku bilo zanimljivo pa su počele da kupuju ovakav oglasni prostor, tek Alex je uspeo da im ga proda što ga je za vrlo kratko vreme učinilo milionerom.Od tog trenutka su mnogi pokušali da je iskopiraju, ali nisu bili ni približno uspešni u tome što ovaj domišljati mladić objašnjava rečenicom koja važi verovatno i za sve ostale ideje i proizvode sa ove liste, a svakako sve one bizarne koje su svojim tvorcima donele milione dolara: Ova vrsta stvari može se dogoditi/prodati samo jednom.


Srpsko izdanje najuticajnijeg muškog magazina na svetu, pokrenuto je na jesen 2013.

esquire.rs


Text is copyright protected and is the property of esquire.rs and doroteo.rs


MAN.AT.HIS.BEST / lifestyle & fashion


Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Prev Post Next Post