VETAR JE BRZ ZATO ŠTO JE SLOBODAN

ŽIVOT IMITIRA UMETNOST


“Život imitira umetnost mnogo više nego što umetnost imitira život.”

Ova rečenica Oskara Vajlda inspirisala je Tatjanu Panić, Istoričarku umetnosti, na metaforičku vežbu prepoznavanja pojedinih remek-dela likovne i vajarske umetnosti u mojim autoportretima objavljivanim putem društvenih mreža.

Kako ni jedna od fotografija u kojima je uočila vizuelnu ili metafizičku paralelu sa nekim od najpoznatijih umetničkih dela nije pravljena sa ciljem da ga imitira, njen odabir uporedo sa Vajldovom potkrepljuje i teoriju o večnom ponavljanju koja datira još iz drevnog Egipta, odakle su je preuzeli stoici i pitagorejci, da bi je u novijem dobu oživeo Niče povezujući je sa mnogim svojim konceptima uključujući i Amor Fati (ID / AMOR FATI) U pitanju je ideja po kojoj se univerzum i postojanje, a prevashodno energija koja je u osnovi svega ponavlja i nastaviće to da radi večno u samosličnoj formi beskonačan broj puta unutar neograničenog vremenskog i prostornog okvira.

Drugim rečima, ljudima je predodređeno da nastave prolaziti kroz iste događaje ili dela iznova i iznova zauvek.

I to je dobro. Svaki sledeći put u istoj situaciji smo iskusniji. A iskustvo je, u aktuelnom periodu korona besmisla, neophodno.

Zašto?

Zato što, ako je korona potencijalno kraj, onda treba biti spreman i za neki novi početak.



TATJANA PANIĆ / Novi Sad

Istoričarka umetnosti koja neprestano istražuje i otkriva nepoznanice u već istraženom.

Ne trpi svrstavanja u bilo kakve kategorije i zato ne voli sebe verbalno da opisuje.

@tatjanapanic


BGD.N ART GALLERY / see things in a new perspective


PROČITAJTE I…


#SHARE
error


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *