Kada se definiše stil oblačenja, a govori se o beloj majici, mišljenja su uglavnom podeljena u dva tabora. Na jednoj strani je većina i to su oni koji običnu belu t-shirt majicu vide kao must have komad pogodan za svaku priliku, dok su na drugoj oni malobrojniji, tradicionalisti, koji je smatraju aljkavom i neprikladnom za nošenje bilo gde izvan teretane i plaže. Međutim, ono u čemu se i jedni i drugi sigurno slažu jeste da se ovaj komad garderobe koji svako od nas ima najbolje kombinuje sa još jednimtakvim komadom, a to je džins. Lično bih, u ovom trenutku, zanemario mišljenje pomenutih tradicionalista. Ne zato da bih se priklonio većini već zato što ćete ljude od stila,a posebno one koji nam stil prodaju, modne kreatore i manekene, van modne piste, najčešće videti upravo u nekoj jednostavnoj vanvremenskoj kombinaciji poput ove – odlično ukrojena bela majica i savršen džins. No, krenimo ispočetka.

Priča o nastanku prvog para farmerki koje je za potrebe fizičkih radnika od čarobnog platna zvanog denim, a nešto kasnije i jeans, napravio Levi Štraus je opšte poznata jer je odavno ušla čak i u naše srednjoškolske udžbenike. Prve su, dakle, nastale 1873. u Nevadi, a sve ostalo je istorija apostrofirana podatkom da se najstariji par čija je vrednost danas oko 150.000 dolara, nastao verovatno 1879, čuva u sefu kompanije Levi’s u San Francisku kao dokaz njihove neuništivosti koja je i bila osnovna ideja njihovog tvorca. Sa druge strane, kada je o beloj T-majici reč teško je sa preciznošću odrediti kada je prva proizvedena, ali se zna da je ime dobila po tome što je raširena, svojim oblikom, asocirala na slovo T. Ono što se, takođe zna, jeste da je američka mornarica početkom 1913. prihvatila da njeni pripadnici ispod džempera nose belu pamučnu potkošulju kratkih rukava sa izrezom oko vrata krojenu tako da pokrije deo grudi prekriven dlačicama. Zbog toga se kao prava T-majica smatra samo ona koja ima okrugao izrez dok je ona sa V dekolteom njena mutirana varijanta, po mnogima nedostojna originalnog pretka.

U početku je bela T-majica bila tek sastavni deo muškog donjeg veša, sve do kraja 30tih godina XX veka kada su kompanije poput Hanes, Sears Roebuck i Fruit of the Loom počele da prodaju T-shirt kao glavni odevni predmet.Premda je nastavljena i njegova prodaja u svojstvu potkošulje iz čisto praktičnih razloga, potražnja u tom smislu je znatno opala 1934.zahvaljujući filmu “Desilo se jedne noći” u kome Klark Gejbl u jednoj odkultnih scena skida svoju košulju ispod koje nema ništa osimjasno definisanih mišićavih grudi. Njegova partnerka iz filma nije bila baš oduševljena ovim prizorom, aliženski deo publike koja je odgledala film, jeste. Amerikanke su odjednom postale lude za golim muškim grudima i mnogi muškarci su počeli da slede Gejblov primer odbacujući svoje potkošulje.Kako bi zadovoljio novonastale potrebe tržišta Sears Roebuck već sledeće godine proizvodi tzv.Gob shirt, mornarsku majicu, osmišljenu tako da može da se nosi i kao potkošulja i kao samostalan odevni predmet, a reklamirana je pod sloganom: “It’s practical and correct either way.” Drugi tržišni potencijal bele T-majice su otkrili producenti filma “Čarobnjak iz Oza” već sledeće, 1939 godine kada su ga, svesni da imaju veliki bioskopski hit, promovisali na majici koja je postala podjednako popularna kao i sam film. Od tog trenutka ona postaje materijal za izražavanje sopstvenih ideja, stavova, ličnog bunta, pa čak i političkih slogana, najčešće u formi natpisa. Zašto je to tako, jasno je svima – lakše je nositi parolu na grudima nego držati transparent u rukama. Natpis na beloj majici može reći puno i o vašoj seksualnosti, ali kada je seksipil u pitanju, onda ona ostaje čisto bela, što nam je ponovo pokazala filmska industrija kroz nekoliko primera.

Najveći potencijal bele majice, ekvivalentan golim grudima Klarka Gejbla prvi je doneo film “Tramvaj zvani želja”. Od kada se Marlon Brando u njemu pojavio obučen u jeans i usku belu T-shirt majicu, ova odevna kombinacija je postala simbol mačo seksipila. Isti stil, Brando je ponovio u filmu Divljak  održavši taj status iako mu se u njemu istim outfitom pridružio Džejms Din u filmu Buntovnik bez razloga. Din je preuzeo ovaj look od Branda i dao mu dozu nervoznog bunta, ali ne oduzimajući ni delić od njegovog seksipila.Dodatno su ga akcentovali Pol Njumen svojom pojavom u filmu “Mačka na usijanom limenom krovu” i Elvis Prisli u filmu “Love me thender”, pri čemu su sva četvorica ovu odevnu kombinaciju podjednako lepo i samouvereno nosili i u privatnom životu kao ina filmu. I kako to obično biva, srednja klasa je, povučena svojim idolima,  preuzela kao svoje nešto što je ranije bio stil odevanja radničke klase tako da se trend bela majica i farmerke više nije mogao zaustaviti, niti je belu majicu bilo moguće vratiti na nivo potkošulje. Štaviše, ona je postala sinonim muškarca svesnog svog izgleda i seksualne energije, podjednako kao i uzak džins. Zajedno oni kreiraju sliku muškarca koji je samosvestan i kome ne treba odeća da bi bio sexy, jer posle svega, ako je već o seksu reč, on će tu odeću pre ili kasnije skinuti.

Bela majica u kombinaciji sa džinsom naglašava unutrašnju seksualnost jednog muškarca upravo na način na koji su to radile pomenute ikone stila na čelu sa Marlon Brandom koji je svojim agresivnim seksipilom i izrazitom muževnošću razbio mit o uglađenom, dekadentnom džentlmenu  kao idealu muške lepote koji je do tada važio. Upravo zahvaljujući jednostavnom, a muževnom izgledu iz filma Tramvaj zvani želja, pokrenuo je modu belih majica i džinsa nametnuvši se kao muški ekvivalent Merilin Monro, najvećeg seks simbola XX veka.

Jednostavnost i iznenađujuća lepota bele T-shirt majice u kombinaciji sa džinsom jeste da ona onoga ko je nosi čini vidljivijim i originalnijim od onoga ko na sebi nosi majice vrištećih natpisa i zabavnih ilustracija. Onaj ko je nosi privlači na sebe svakako veću pažnju od onoga što nosi. To je prazno platno, ali platno koje može da vrisne jednostavnom, originalnom lepotom. Kada nosite belu majicu i džins možete se osećati maltene kao da ne nosite ništa, a ipak nosite nešto što akcentuje vašu harizmu. Na neki način, kao Brandovo ili Dinovo glumačko umeće, koje u isto vreme i sakriva i otkriva, pokazujući i svoju čvrstinu i svoju ranjivost istovremeno.

Pored toga, nauka kaže da savršeno fitovana bela majica na muškarcu naglašava ramena i sužava struk stvarajući tzv. V-izgled koji je tipičan reper muškosti.I ne samo to. Muškarac obučen u dobro fitovanu belu majicu i isti takav džins obavija sebe daškom misterije koja je takođe magnet za žene, možda čak i više nego naglašena muževnost. U ovakvom outfitu on može biti mnogo stvari: mogao bi da bude roker, džentlmen ili nešto treće; mogao bi da bude bogat; mogao bi da bude švorc; mogao bi da bude plejboj…Ili bi mogao da bude nešto po strani, čovek iz senke, ženama privlačan a nedokučiv – nešto kao njen lični Brando.

Vratimo se na kraju na modne znalce. Ako upitate bilo kog svetskog ili domaćeg manekena sa liste top modela šta najšeće nosi van svog posla, u čemu se najbolje oseća i šta su mu omiljeni komadi skoro svaki od njih će vam odgovoriti da navjviše voli dobar neformalan džins u kombinaciji sa majicom, najčešće upravo belom, eventualno sa nekim ispisom koji izražava njihov attitude. Za njih i za sve druge koji žive brzo, ova kombinacija je i vrlo praktična jer pored neophodnog svakodnevnog komfora ona je i dobra osnova za nešto formalniji izgled koji se može postići oblačenjem sakoa ili trenč mantila preko nje, kao i za neki alternativniji look dodavanjem bajkerske, bomber ili rokerske jakne. Sa druge strane sličnog stava su i modni kreatori, posebno kada je o njihovom svakodnevnom odevanju reč, bilo da su na poslu bilo van njega. Armani, kralj prefinjene jednostavnosti čak i u onome što kreira, kaže da se najbolje oseća u običnoj beloj majici i džinsu, u njegovom slučaju uvek tamno plave boje.Slično razmišlja i Ralf Loren koji je besprekoran u nošenju ove vanvremenske kombinacije i najbolje od svih modnih stručnjaka pokazuje kako je treba nositi. Ključ  je, naime,  samo u tome da imate džins koji savršeno odgovara obliku vašeg  tela, the one that fits you, dok obradu možete birati na osnovu ličnih preferencija jer bela majica ide uz svaku. Ako ste neodlučni po tom pitanju, sa neobrađenim denimom nikada nećete pogrešiti. Majica, naravno, takođe mora biti ona prava, a ne prva koju ste dohvatili u okvira akcijske ponude u vašem supermarketu. To je ona koja laska vašoj građi, ali nije nepristojna, ona koja ne postaje zelena posle dva nošenja i, što je najvažnije, ona čiji dekolte ne skreće ka vašem pupku.


Srpsko izdanje najuticajnijeg muškog magazina na svetu, pokrenuto je na jesen 2013.

esquire.rs


Text is copyright protected and is the property of esquire.rs and doroteo.rs


MAN.AT.HIS.BEST / lifestyle & fashion


Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Prev Post Next Post