VETAR JE BRZ ZATO ŠTO JE SLOBODAN

GAY MACHO / column


Gradom ide mladić spartanskog izgleda, kratko ošišan, mišićav, procenat masti na njegovom telu je nula, obučen je u belu usku majica i još uže streč farmerke – dakle, potpuno je u trendu. Dok sve na njemu puca, starija gospođa pored koje prolazi svojoj prijateljici diskretno šapuće na uho: „Vidi ovog bildera, ili je peder ili ga je neki takav oblačio“. Ova druga se na njenu konstataciju samo slatko nasmeje, verovatno potpuno nesvesna da se u toj rečenici zapravo krije definicija modernog mačoizma. U muškom mindset-u se danas mnogo toga promenilo, pa samim tim i u izgledu. Mačo se odavno piše drugačije nego pre i to nema nikakve veze sa seksualnim identitetom, odnosno sa seksualnom orijentacijom muškarca XXI veka. Za njega je u današnje vreme potpuno nebitno da li je peder ili nije jer se tim pitanjem bave još jedino dokone babe, ali činjenica je da danas svaki muškarac ukoliko prati trendove izgleda kao da je gej, odnosno svaki gej izgleda kao normalan mačo tip.

Brisanje granica u okviru seksualnog identiteta koje je sve evidentnije, iako uporno od toga bežimo po jagodinskom „samo neka je iza zatvorenih vrata“ – principu, u jednom trenutku će potpuno srušiti granicu između gej i strejt muškarca, onako kako ih mi i dalje definišemo. To će se desiti onda kada ljudi konačno shvate da muškarac nije manje muškarac zato što povremeno ili stalno ima seks sa istim polom, niti ga muževnijim čini to što seksualno opšti samo sa ženama. Dok čekamo da konzervativci u svojim sputanim glavama poruše bespotrebno podigute granice u vidu seksualnih orijentacija, čak je i babi sa početka priče jasno da u vizuelnom smislu one odavno ne postoje, pa je danas ukoliko sudite samo na osnovu fizičkog izgleda i stila odevanja nemoguće odrediti kakve je seksualne orijentacije muškarac koji se krije iza te fasade.

Puritanci za to krive gejeve koji su odavno zaposeli modnu industriju i odatle diktiraju ne samo stil odevanja već stil života, in general. U velikoj meri takvi su u pravu. Ono što i dalje, u nedostatku boljeg termina, zovemo gej lobijem zaista odavno demonstrira delotvoran uticaj na tom polju i u velikoj meri je zaslužan za to što smo godinama unazad na modnim pistama gledali anoreksične ženske modele dok su nam se sa bilborda iz kampanja za muške brendove smešili nikad zgodniji muškarci sa grudima deset puta većim i čvršćim od njihovih ukoliko su ih one uopšte i imale. Trend asesksualnih žena i spartanski seksi muškaraca nametan je sa razlogom, ali sa kojim i u kojoj meri se u tome uspelo već je neka druga tema.

Fenomenološki je za ovu o kojoj je sada reč, najzanimljivije kako su sa vodećih pozicija u bazama iz kojih se diktiraju modni trendovi gejevi uspeli da od mačo muškarca naprave sopstvene seksualne objekte i vizuelnu stimulaciju, odnosno  inspiraciju za masturbiranje, pa i više od toga. U tom smislu se dva trenda posebno ističu. Sa prvim od njih čini se nije bilo problema, jer se hipsterski back to nature trend među strejterima lako primio, pošto je on muškarcima u krvi, pa nisu taj retro momenat i stavljanje akcenta na maljavost očitavali kao nešto što raspiruje maštu i hrani, pre svega homoseksualni, fetišizam. Najvažnija stvar nametnuta hipsterskim trendom, koji će sigurno vladati još dugo između ostalog i zbog tog benefita, jeste brada. Jer sa bradom, pravilno istrimovanom i prilagođenom obliku glave što i nije neka matematika uz sve veći broj specijalizovanih berbernica, svaki muškarac, čak i najružniji među nama, postaje dovoljno zgodan da bude maksimalno seksi i poželjan. Hipsterski izgled, uz to, podiže muškost na viši nivo i uglavnom čini da muškarac izgleda muževnije te sa tim u vezi ni malo ne čudi što je taj trend tako lako i sa tolikim oduševljenjem prihvaćen. Iznenađenje, međutim, nastaje kada je reč o onom drugom koji je poslednjih godina nametnut, a odnosi se na nošenje (pre)uske garderobe. Sa tim u vezi, gejevima kapa dole jer su i najkonzervativnije, neretko i homofobične muškarce uspeli da utegnu u elastin i streč, odnosno u majice koje naglašavaju njihove mišiće dovedene do perfekcije u lokalnim teretanama, jer epoha diktira i to da je samo takav muškarac poželjan, a pre svega u pantalone koje izgledaju kao helanke ističući njihove zategnute zadnjice i budžeći međunožje tako da i bez skidanja znaš šta se tamo krije ili jednostavno možeš da, što bi se lokalnim žargonom reklo, pariš oči.

E sad, da bi ta uska garderoba imala smisla, telo ispod nje mora biti mišićavo ili atletsko, izvajano u teretani ili na nekom sličnom mestu. Među muškarcima koje definišemo kao strejt taj spartanski manir je odavno zaživeo, a onda postao i dominantan trend u vizuelnom izgledu koji su, za razliku od ovih prethodnih, oni uspeli da nametnu gejevima. U jednoj američkoj studiji koja se bavila ovom temom došlo se do zaključka da su gejevi krenuli u teretanu pre svega kako bi se približili  strejt muškarcima, ali i da bi im postali privlačniji, jer oni muškarci koji upražnjavaju seks sa drugim muškarcima, a sebe i dalje definišu kao str8 za partnere uglavnom biraju drugare iz teretane, one koji su u istoj meri masculine. Na takvim mestima su muškarci koji su pod uticajem aktuelnih trendova postali utegnuti, zategnuti i sve češće preplanuli, čak i ako su strejt, počeli sve više da se međusobno odmeravaju, pa čak i pipkaju najpre kako bi utvrdili čiji su bicepsi, tricepsi i ostali cepsi tvrđi, a potom i dublje od toga, jer testosteron i estrogen u nama rade svoje iako smo često toga nesvesni. Čini se, naime, da muškarci vrlo malo znaju o tome u kojoj meri njihova vizuelna prezentacija utiče na seksualne afinitete drugih muškaraca, kao i njih samih. Bilo kako bilo, vizuelni izgled strejt muškaraca, strateški osmišljen od strane onih koji su gej, doveo je do njihove kooperacije koja je odavno prestala da bude samo vizuelna i postala telesna, jedino što ovi koji su strejt iz samo njima znanih razloga nisu spremni da sa tom informacijom izađu u javnost, dok su ovi koji su gej sa tim u vezi i dalje diskretni, makar onoliko koliko im to omogućava rijaliti i social network epoha.


PHOTOS: www.orthodox-calendar.com


Prvi broj gej magazina Optimist objavljen je u junu davne 2011. godine i trenutno je najdugovečniji i najtiražniji gej magazin u Srbiji. Optimist možete čitati svakog drugog meseca na:


Text is copyright protected and is the property of optimist.rs and doroteo.rs


BGD.N / osećaj slobode kroz prizmu ljudskih prava, koncepta nediskriminacije i kulturnih vrednosti

Prijavi se!

#SHARE
error


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *