VETAR JE BRZ ZATO ŠTO JE SLOBODAN

NEPROLAZNOST CRNE DOLČEVITE

Zaljubljivanje je oduvek u vezi sa godišnjim dobima… Leto je nekako stvoreno za flert, avanture i prolazna ljubakanja, seks bez obaveza. Zima je period kada čovek traži udobnost i toplinu, a malo mu je stalo do udvaranja, romantičnih šetnji i drugog… Proleće, a naročito jesen, pravo su vreme za ljubav, dodir, nežnost, zagrljaj…  Sve to se očekuje od voljene osobe, a ukoliko je u jesen nemate ili je još uvek tražite, jedina STVAR na ovom svetu koja bi to mogla koliko toliko da nadomesti jeste crna dolčevita…

Kašmirski džemper sa rol-kragnom, u crnoj boji,  istovremeno topao i lagan,  najbolji je izbor za jesenje dane. Verovatno nijedan odevni predmet toliko ne asocira na ljubav, romantiku i jednostavnost kao dolčevita. Ako ste za nju emotivno vezani, pa imate neku ličnu istoriju, tim pre, mada njoj ni na globalnom polju ne nedostaje romantike i uzbuđenja.

Ona nosi idašak misterije. Prihvaćena kao svojevrstan bunt protiv kravate, a nosiva ispod odela, postala je veoma popularna među umetnicima, intelektualcima i filozofima u prvoj polovini XX veka, pogotovu među onima koji su želeli da izađu iz okvira konvencionalnog pri čemu su im važniji bili ličnost i duhovnost nego ono što nose na sebi – ljudi koji su svoj lifestyle stavljali ispred svog izgleda, ali ipak svesni da crna visoka kragna naglašava njihov lik. Posebno su je voleli Egzistencijalisti, ali ju je proslavio čitav niz umetnika koji su je koristili kao okvir za svoju lepotu, harizmu ili teško dokučivu, umetničku, prirodu: Noel Coward, Steve McQueen, Bitlsi 


John Berendt jednom je napisao u američkom Esquire-u: “Crna rolka je najjači od svih buntova statusa quo. To je slika muške ravnoteže i arogancije kojom odišu sportisti i atlete, pa čak i komandanti podmornica. Jednostavnost njenog dizajna je učinila da kravate izgledaju nervozno i suvišno u poređenju sa njom.”

Crna dolčevita postala je zaštitni znak Andy Warhola, ali i njegovog prijateljstva sa Halstonom, jednim od njenih najznačajnijih dizajnera. Njih dvojica su bili veoma različiti: Halston harizmatičan, otvoren i upadljiv, a Warhol povučen, rezervisan i često nedokučiv, ali su delili umetničku viziju, koja je ostavila dubokog traga na svetsku umetnost i modu, te divlju žeđ za životom i uživanjem. Obojica su bili zvezde Studia 54, a kada su Warhola jednom pitali za savet kako ući u ovu čuvenu diskoteku, on je odgovorio: „Uvek idite sa Halstonom ili u Halstonu“. Jedna Warholova dolčevita koju je izradio upravo Halston prošle godine je na aukciji u Londonu dostigla vrtoglavu cenu.

Kao neprevaziđen detalj modne jednostavnosti sa mirnom, ali naglašenom elegancijom, dolčevita je iz muških ormana vrlo brzo stigla i u ženske postavši tako unisex  komad, sinonim stila koji u ženskom odevanju stoji odmah iza male crne haljine. Nemoguće ju je pomenuti, a ne setiti se Audrey Hepburn i njene Holly Golightly, ali isto tako ni Marilyn Monroe, Jackie Kennedy i drugih ikona stila i vanvremenski lepih žena kojima je poslužila kao okvir njihove lepote, ali i mističnosti. Seksipila, pre svega.

Dakle, izbor crne rolke je i retro i pametan, ali je pre svega nepogorešiv. Ona prati telo, ali i laska jer ga naglašava, izdužuje i uokviruje lice. Osim toga predstavlja i najudobniji predmet koji možete obući i čini život jednostavnijim. Crna kašmirska dolčevita je izraz mirne, ali naglašene elegancije, komad odeće koji je prosto savršen u svom minimalizmu – ističe liniju brade, uokviruje lice, naglašava torzo, greje… Može se nositi ispod sakoa ili ispod odela kao odgovarajuća zamena za košulju i mašnu, pogotovu kada čoveku nije stalo da izgleda kao šef sale…

… A priznaćete, jesen takav izgled ne dozvoljava…

FOR FOLLOWERS...


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *